CEO-ul de la Ninja Metrics spune ca industria s-a gandit ca in viitor sa adapteze noi modele de afacere, dar inca subevalueaza comunitatea.
La conferinta de dezvoltare a jocurilor de saptamana viitoare, CEO-ul de la Ninja Metrics Dmitri Williams va prezenta intr-un discurs „balenele sociale”, un nou nume pentru un vechi tip de gameri pe care industria nu a gasit o modalitate s-o denumeasca in trecut.
Incepand cu balenele sociale, Williams a descris prima data specia. In timp ce traditionalele balene sunt cei mai mari investitori in jocurile free-to-play, balenele sociale pot fi considerate la fel de valoroase fara sa cheltuie vreun banut. Williams spune ca oamenii acestia, sunt oamenii cu cea mai mare influenta si impact in obiceiurile de investire si de joc asupra prietenilor sai.
In timp ce fabrica titluri care sa maximizeze veniturile de la investitorii majori, ar putea face designul jocurilor sa fie exploatator.
Williams spune ca balenele sociale sunt un fenomen diferit total, fiindca acestia nu sunt oameni pe care sa-i poti exploata. Aceasta dinamica este fundamental diferita. Nu poti pur si simplu sa-i faci sa cheltuie mai mult, de fapt ar putea sa nu fie mari investitori deloc. In principiu, tot ceea ce faci tu este sa incerci sa ajungi la prietenii lor, iar pentru a face asta nu poti tipa in gura mare, trebuie sa te gandesti de ce se joaca acei utilizatori si care este relatia lor cu prietenii.
Ca exemplu, Williams a sugerat analogia unei cafenele. Un conducator concentrat pe balenele traditionale ar putea da cupoane celor care beau cafea. Totusi, acelasi conducator ar putea sa se concentreze pentru a face cafeneaua un loc mai bun pentru a relaxa, gandindu-se ca oamenii ar putea vrea sa iasa acolo cu prietenii lor in mod regular, si ar cheltui mai multi bani decat pentru o cafea. Intorcandu-ne la jocuri, Williams spune ca s-a gandit la succesul jocurilor free-to-play, precum World of Tanks si League of Legends.